Ak chcete upútať pozornosť, už nestačí iba vedieť. Je to najme preto lebo dnes je moderné že všetci vedia všetko a každý od vás vyžaduje aby ste správne argumentovali pričom sami nevedia čo to správne vlastne je. Ak chcete ľudí zaujať, musíte v prvom rade musíte prekonať prekliate znalostí. Prakticky sa tu jedná o to že keď ste sa raz niečo naučili, tak ste už najskôr zabudli na časy kedy ste to nevedeli. Lepšie povedané, je čas predniesť tieto vami získané vedomosti ostatným.
V minulosti bol vykonaný experiment kde rozdelili ľudí na dve rovnaké skupiny, pričom prvá mala zoznam pesničiek ktorý mala vyklopkávať na stôl. A tá druhá ich mala uhádnuť. Aká asi bola úspešnosť, čo myslíte. Predpokladala sa aspoň 50% úspešnosť, no v skutočnosti sa jednalo o niečo cez 2%. Niežeby sa jednalo o neznáme pesničky alebo by ich hádači nepoznali. No každý kto ich vyklopkával predpokladal že tú pesničku ten druhý musí poznať a tak sa zameral skôr na seba ako na správne ťukanie o stôl aby sa čo najviac priblížil melódií danej piesne.
Na to aby ste dokázali správne od prezentovať čo je potrebné musíte v prvom rade vedieť čo vlastne chcete aby si váš kolega alebo vaše publikum z vašej prednášky odniesli. Musíte si stanoviť pevný a jasný cieľ toho čo je a čo nieje dôležité. Ak ste napríklad na ekonomickom fóre kde je potrebné objasniť tabuľky a grafy, nikoho veľmi nezaujme že máte doma psíka ktorého každý deň venčíte. V danom prípade je treba vedieť správne použiť záchytné body aby si vaše publikum dokázalo samo predstaviť čo mu je najbližšie. Ak sa následne budete baviť o ekonomickej situácií v cien potravín v Grécku. Je žiadané pripomenúť domáci analog cien vzhľadom ku výške platov. Vaši poslucháči už tak budú mať na čom stavať a budú si vedieť lepšie predstaviť o akej hodnote sa v danom grafe či tabuľke jedná. Pretože si predstavia aké ťažké je vyžiť u nás a sami tak začnú vidieť podobnosti ktoré im lepšie pomôžu pochopiť situáciu na trhoch.
Služby